marți, 2 noiembrie 2010

Cele mai bune drumuri pentru sofat din lume

Cele mai bune drumuri pentru sofat din lume

Este putin probabil ca o persoana ce are la activ intre zece si... 500.000 de kilometri de condus un autoturism sa conteste ideea ca sofatul se numara printre placerile umane importante. Tot consensuala ar trebui sa fie si ideea ca cel putin la fel de important precum vehiculul condus este si drumul de sub roti. Desigur, sofand prin oras, placerea este mult infranata, motiv pentru care toti soferii viseaza la trasee lungi, drepte si neted asfaltate pentru a forta limitele proprii si pe cele ale masinii.

Cu totii ne dorim acel drum montan perfect, sau acea autostrada dreapta si lina care taie desertul, ori ruta de coasta care ia rasuflarea si solicita 100% concentrare si implicare. Chiar daca asemenea sosele raman doar fantezii pentru tara noastra, in lume ele se exista aievea si indraznim chiar o lista a celor mai spectaculoase, bune, exotice si cu importante portiuni drepte drumuri din lume, dupa cum urmeaza:


Col de Turini - Alpii francezi
Situat la o altitudine de peste 1.600 de metri deasupra nivelului marii, Col de Turini este o trecatoare montana in Alpii din sudul Frantei. Face parte dintr-o portiune de traseu lunga de 32 de kilometri a Campionatului Mondial de Raliuri de la Monte Carlo, drum ce combina 34 de curbe extrem de dificile, de tip "agrafa", dar si portiuni rectilinii unde masinile de curse ating viteze de peste 180 km/h. Este unul dintre cele mai incitante si mai provocatoare drumuri de pe Pamant.

Trecatoarea a fost prezentata in chiar primul episod al celui de-al zecelea sezon al deja celebrului show automobilistic de televiziune Top Gear, in cadrul caruia prezentatorii s-au aventurat in cautarea celui mai extrem drum pentru sofat din lume. In cel mai inalt punct al sau, Col de Turini atinge altitudinea de 1607 metri. Spre nord, drumul incepe cu o ametitoare serie de curbe la 180 de grade. Catre final, soferii traverseaza un defileu, avand un salbatic rau involburat in partea stanga si un impresionant perete stancos de-a dreapta.

Citeste si despre Eisriesenwelt - Pestera Gigantilor de Gheata din Alpi


Marele Drum Oceanic - Australia
Marele Drum Oceanic se intinde pe o mica sectiune din coasta sudica a Australiei, pe o distanta de aproximativ 250 de kilometri, intre orasele Torquay si Warrnambool. Soseaua a fost construita intr-un interval de timp de 13 ani, lucrarile incepand in 1919 si fiind executate mai ales de soldatii intorsi din Primul Razboi Mondial. Drumul parcurge regiuni de o frumusete uluitoare, ce combina peisajul montan cu cel oceanic.

Cel mai faimos spectacol vizual de pe traseu este Parcul National Port Campbell, denumit si "Cei Doisprezece Apostoli" dupa cele 12 roci de calcar de la malul oceanului, rezultate in urma eroziunilor. Sunt sanse mari ca orice sofer sa isi doreasca sa conduca pe acest drum de cel putin doua ori: prima data pentru fiorii sofatului, iar a doua oara pentru a admira peisajele si numeroasele popasuri. De altfel, aceasta ruta in sine ar putea fi o destinatie de vacanta, deoarece de-a lungul ei sunt foarte multe lucruri de facut si de vazut.

Citeste si despre cea mai cunoscuta plaja de nudisti din Australia


Autobahn - Germania
Faimoase in toata lumea si chiar in Romania, autostrazile germane Autobahn au fost primele sosele de mare viteza create de om. Spre deosebire de omoloagele lor din Elvetia si Austria, care au limite de viteza, autostrazile Autobahn din Germania pur si simplu nu impun nicio restrictie in acest sens, exceptand intersectiile si diverse puncte cu risc crescut. Dimpotriva chiar, este interzis accesul vehiculelor motorizate a caror viteza maxima nu poate depasi 60 si, pe alocuri, 80 de kilometri pe ora.

Prima autobahn din Germania a fost folosita ca pista de curse si, uneori, inca mai serveste acestui scop. Este de mentionat si ca, in ciuda vitezelor foarte mari cu care se circula pe Autobahn, accidentele inregistrate anual sunt in numar foarte mic, comparativ cele de pe alte drumuri din Germania. In plus, pe marginea Autobahn-ului, odata la fiecare 55 de kilometri se afla o benzinarie, insumandu-se un total de 720 de benzinarii, cu 500 de milioane de stationari anuale estimate ale calatorilor.

Citeste si despre cele 10 atractii ale orasului Berlin


Autostrada Coastei Pacifice - SUA
Exista, tehnic, drumuri mai bune, unde se poate conduce mai rapid. Sunt, de asemenea, sosele care pun mai intens la incercare abilitatile de sofer, precum si drumuri mai pustii. Dar, Autostrada Coastei Pacifice ofera o combinatie unica de sectiuni pentru viteze mari si de croaziera, sectiuni abudand in serpentine, portiuni de drum deluroase si plate, si, mai presus de toate, traverseaza cele mai spectaculoase si de nedescris peisaje naturale cunoscute omului. In plus, se afla pe prima pozitie in topul preferintelor celor mai multi oameni chestionati.

Autostrada are o lungime de circa 2.400 de kilometri si poate fi strabatuta in aproximativ 32-35 de ore de mers de la un capat la celalalt, din Capistrano Beach, prin San Francisco, pana in Seattle, cam toata coasta vestica a Statelor Unite. Desigur, ca si in cazul Marelui Drum Oceanic, nu este greu de suspectat ca pe parcursul a peste 2.000 de kilometri de coasta americana, posibilitatile turistice sunt incalculabile si prin urmare traseul in sine poate fi o excursie minunata, mai speciala si mai ofertanta decat orice vacanta petrecuta intr-un singur loc.

Citeste si despre topul celor 10 diferente care despart Europa de America


Valea Mortii - SUA
Este o sosea lunga de aproximativ 525 de kilometri, a carei strabatere dureaza, in medie, aproximativ 6-7 ore si care leaga Las Vagas de Mammoth Lakes, dupa ce traverseaza Parcul National Valea Mortii. Exista pe forumuri o dezbatere destul de intensa cu privire la modul cel mai potrivit de abordare a acestui traseu, referitoare la corelarea ideala dintre momentul zilei si sensul de mers cu autovehiculul.

Desigur, pe drum exista cateva potentiale puncte de interes pentru orice calator, intre care statiunea Furnace Creek, localitatea StovePipe Wells, precum si Parcul National Death Valley, cu al sau complex purtand acelasi nume. Exista o sectiune a drumului, indeosebi intre Panamint Springs si Millspaugh, extrem de palpitanta, conform celor care au condus pe acolo, cu viraje stranse si portiuni drepte, tocmai bune pentru viteze mari, in aval si in amonte. Dincolo de Mammoth, prin Parcul National Yosemite, soseaua se continua cu drumuri aproape la fel de bune pentru condus, care merita si ele incercate.

Vezi care este hotelul cu cea mai frumoasa panorama din Las Vegas!


Autostrada peste Mari - Florida Keys, SUA
Cea mai sudica ramura a autostrazii A1 din SUA, terminata in 1938 si construita de-a lungul unei cai ferate ce a fost distrusa de un uragan, Autostrada de peste Mari calatoreste din insula in insula, pe parcursul a 42 de poduri, arcuindu-se sud-vestic prin Florida Keys. Calatoria pe aceasta ruta, in marea ei majoritate pe deasupra apei, poate dura mai putin de patru ore, traseul avand o lungime de 205 kilometri, din Miami pana in Key West.

Totusi, pentru oricine nu este obisnuit cu drumul sau grabit si va dori sa admire oceanul si privelistile magnifice oferite, printre care apusul sau rasaritul soarelui, aceasta drumetie va lua cu siguranta cel mai mult timp. De asemenea, destul de nefericit insa, un cuvant de spus in acest sens poate avea si aglomeratia care se creeaza uneori, in traficul de pe aceasta ruta. Intreaga Autostrada peste Mari a fost substantial reconstruita in anii '80, atunci cand 37 de poduri au fost inlocuite. Autostrada trece prin Golful Mexic si prin Stramtoarea Floridei, ridicandu-se pana la o inaltime de 20 de metri deasupra nivelului marii.

Descopera un oras din Florida pe care nu-l vei vizita niciodata!


Pasul Grimsel - Elvetia

Un drum monta, putin mai dificil, dar perfect asfaltat si cu peisaje care pot taia rasuflarea, trecatoarea Grimsell, localizata in apropiere de Gletsch, Elvetia, le ofera soferilor un periplu spectaculos, cu dese ace de par dar si cu portiuni drepte, de-a lungul Alpilor. Pasul Grimsell se afla la altitudinea de 2165 de metri, fiind un traseu montan intre valea raului Rhone si cantoanele Valais si Haslital din Berna. Turistii vor gasi, de-a lungul acestui traseu, un lac deosebit, o mica gradina zoologica, un parc de marmote si un muzeu.

De asemenea, in unele zone se poate urca, cu funicularul, pe munte. In vremuri stravechi, ingusta trecatoare era folosita de negustori si turme de animale care transportau branza elvetiana spre Piedmont, in nordul Italiei. In schimb, aceeasi ruta era folosita pentru a aduce vin, orez, porumb si piele inapoi in Elvetia. Drumul este astazi cunoscut si practicat mai ales de motociclisti si chiar de biciclistii indrazneti.

Citeste si De ce imi plac elvetienii?


Lysebotn - Norvegia
Drumul Lysebotn din Lysebotn, Norvegia numara 27 de curbe in ac de par si un impresionant tunel lung de 1,1 kilometri la baza, cu propriile viraje in ac de par, trei la numar. Suna a provocare pentru orice sofer. Conform celor care au avut ocazia sa il parcurga, una dintre jumatatile drumului nu are ceva special, dar cealalta ofera o veritabila aventura. Ultimii 30 de kilometrei spre Lysebotn sunt, pentru unii, cei mai ofertanti pe care au sofat vreodata; un adevarat montagne-rousse, cum descriu unii portiunea. Este vorba despre un drum ingust, dar cu o suprafata perfecta, care iti pune un zambet incorigibil pe fata in timp ce te intrebuintezi cu totul pentru a face fata drumului dinaintea ta.

Nu este o portiune dreapta de drum cat vezi cu ochii, dar virajele, suisurile si coborasurile permanente fac din experienta automobilistica o activitate la cote inalte. Apoteotic, drumul se incheie cu o a 27-a curba in ac de par, ce duce la altitudinea de 1.000 de metri peste nivelul marii, tot in aval, spre Lyseboth si Lysefjord. Dupa toate serpentinele, drumul trece printr-un tunel care se roteste la 340 de grade prin munte, dezvaluind Lysebotn la celalalt capat. Pentru oricine ajunge cu masina sau cu motocicleta in Norvegia, acest traseu este cu certitudine unul care nu trebuie ratat.

Vezi care este cea mai frumoasa padure din Norvegia!


Drumul Montan Jebel Hafeet - EAU
Soseaua Montana Jebel Hafeet, din Emiratele Arabe Unite, este, fara loc de indoiala, unul dintre cele mai calitative si netede drumuri din cate exista in lume. Traseul se intinde pe o distanta de numai 12 kilometri si urca pana la altitudinea de peste 1.200 de metri. Numara, pe tot intinsul sau, 60 de curbe, iar suprafata asfaltului este atat de lina si de lipsita de orice imperfectiune, incat soferul poate jura ca se afla pe o pista de Formula 1.

Soseaua este taiata in muntele Jebel Hafeet, aflat la granita cu Oman si se afla la o distanta de aproximativ 90 de minute de condus spre sud-est fata de Dubai. Cu un amestec de portiuni drepte, ideale pentru cele mai mari viteze si curbe navalnice care se imbina perfect, soseaua Jebel Hafeet este o experienta auto de inalta clasa, ce ofera atat confortul lucrului bine facut, cat si senzatiile tari ale sporturilor extreme.

Vezi care este cel mai tare hotel din Dubai!


Viaductul Millau - Franta

Nu numai ca este o sosea foarte buna, dar Viaductul Millau chiar detine recordul pentru cel mai inalt pod rutier al lumii. "Survoland" valea raului Tarn din apropierea localitatii sud-franceze Millau, acest drum rutier hobanat (pe cabluri), construit deasupra unor inalti piloni, asigura continuitatea autostrazilor A75 si A71 intre Paris si Beziers. Viaductul Millau are o lungime de 2.460 m si traverseaza raul Tarn la aproape 270 m altitudine. Carosabilul, cu o latime de 32 m, contine o autostrada cu doua bezi si o banda de urgenta pe fiecare sens de mers.

Podul este sustinut de sapte picioare prelungite prin piloni, de care sunt agatate cele 11 perechi de hobane. Raza de curbura a podului este de 20 km, ceea ce permite vehiculelor o traiectorie mai precisa decat in linie dreapta. Unul dintre pilonii care sustine drumul are o inaltime impresionanta, de 343 de metri, putin mai mult decat Turnul Eiffel si cu doar 40 de metri mai putin decat Empire State Building. Costurile de constructie ale viaductului s-au ridicat la aproximativ 400 de milioane de euro.

Citeste articolul integral


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu